Marifoon: GMDSS SRC
Theorie

Marifoon: GMDSS SRC

Deze opleiding bereidt u perfect voor op het examen bij het BIPT. Na het slagen van het examen kan je met dit bedieningscertificaat bepaalde GMDSS radioapparatuur te gebruiken.

Dit bedieningscertificaat geeft aan de houder het recht om bepaalde GMDSS radioapparatuur te gebruiken met name : VHF-DSC klasse D (dit is een VHF toestel met beperkte DSC mogelijkheid), SART en EPIRB en dit binnen de A1 zeegebieden. De MSI Navtex ontvanger maakt eveneens deel uit van het opleidingspakket. GMDSS is een tool die de veiligheid van een klassieke marifoon of scheepsradio vergroot!

De theoretische en praktische opleiding bedraagt in totaal 9 uur en de praktijkles gebeurt op reële toestellen (dus geen simulatie op PC).

DUUR
De cursus duurt slechts 1 dag van 9.00 u. -18.30 u.
Dagindeling:
  • Voormiddag: theorie: VHF + theorie GMDSS SRC
  • Namiddag: praktijk oefeningen (SRC) op echte radiotoestellen

LOCATIES
Brugge, Gent, Nieuwpoort, Willebroek, Leuven, Aalst, ...

De Vlaamse Vaarschool - VYNieuwpoort is een officieel erkend centrum door het BIPT.

Beste Kris, Ik wil je nog eens bedanken voor de leuke opleiding van verleden zaterdag.
Hopelijk ontmoeten we elkaar nog eens bij een opleiding. William L.

Hallo Jens ,Sorry dat ik nog niet gereageerd heb maar ik ben reeds in het bezit van algemeen stuurbrevet alsook het brevet van yachtsman. Bij deze wil ik jullie ook laten weten dat ik geslaagd ben voor het examen SRC met dank aan Guido Machiels voor zijn goede les .
Misschien volg ik volgend jaar de cursus reisplanning. Met vriendelijke groeten , Marc V.D.